Begunstiging

Het bestuur ziet erop toe dat de schenkingen plaatsvinden binnen het statutaire doel van de stichting, te weten het doen van schenkingen aan instellingen die uitsluitend of nagenoeg uitsluitend een algemeen belang beogen. Schenkingen worden vastgelegd in een register dat jaarlijks door de accountant aan de doelstelling van de stichting wordt getoetst.

Het bestuur bepaalt de samenstelling van het bestand van instellingen die giften ontvangen. Daarbij is continuïteit een uitgangspunt. Overige criteria zijn: geen grootschalige instellingen, weinig tot geen overheadkosten, aandacht voor kinderen, cultuur en muziek. De penningmeester zal geen giften verstrekken hoger dan € 1.000 (duizend euro) dan na instemming van de meerderheid van de bestuursleden, waaronder de voorzitter.

Het uitdelingenbeleid wordt op de jaarlijkse algemene vergadering besproken.

Aanvraag indienen

Potentiële begunstigden kunnen per mail een verzoek indienen, waarin het doel van het project en een begroting is opgenomen: zie hiervoor de pagina 'Contact' via onderstaande button. Na indiening van een contactverzoek zenden wij u een emailadres voor het toesturen van een aanvraag met toelichtende bijlagen.

Aan het toekennen van een financiéle bijdrage is altijd de voorwaarde verbonden om na afloop een verslag van de uitvoering van het project en een financiële verantwoording te verstrekken.

In 2024 ondersteunt de Maarten Weldam Stichting onder andere de onderstaande instellingen: